Närpes Församlingshem

Kyrktåget 2 B, 64200 Närpes

Norr om kyrkan ligger prästgården, som består av en huvudbyggnad, en drängstuga och en ekonomibyggnad. Den färdigställdes 1889 och tjänstgör i dag som församlingshem. Det mångsidiga församlingshemmet erbjuder lokaler för kyrkliga förrättningar, minnesstunder samt för olika evenemang.

I församlingshemmet finns ett litet kapell med kapacitet för 15 personer, en stor samlingssal med kapacitet för 75 personer samt två mindre rum för mindre samlingar och sammanträden, kapacitet för 15-25 personer.

Verksamhet

Församlingshemmet används för församlingens egen verksamhet såsom körövningar, bönegruppen och pensionärssamlingar men kan också hyras ut för till exempel dopfester, vigslar, minnesstunder och andra familjefester.
Reserveringar görs via församlingskansliet per telefon eller e-post.

Sittplatser: 100 personer

Kontaktperson: